summaryrefslogtreecommitdiffstats
path: root/interaktiv-design/uppgift-1.md
diff options
context:
space:
mode:
authorGustav Sörnäs <gustav@sornas.net>2022-01-22 17:24:40 +0100
committerGustav Sörnäs <gustav@sornas.net>2022-01-22 17:24:40 +0100
commit4b80c944d6714750f8aeea102726fc8550702a04 (patch)
tree9aa285f1c2c1ce0e438a77f8c05180b7bd3ec018 /interaktiv-design/uppgift-1.md
parentd5f45fc1491cd05f386a3c11f43d91b9cd32cb4c (diff)
downloadnotes-4b80c944d6714750f8aeea102726fc8550702a04.tar.gz
merge courses
Diffstat (limited to 'interaktiv-design/uppgift-1.md')
-rw-r--r--interaktiv-design/uppgift-1.md28
1 files changed, 0 insertions, 28 deletions
diff --git a/interaktiv-design/uppgift-1.md b/interaktiv-design/uppgift-1.md
deleted file mode 100644
index 6299caf..0000000
--- a/interaktiv-design/uppgift-1.md
+++ /dev/null
@@ -1,28 +0,0 @@
-# Uppgift 1
-Två och en halv iteration i ett designprojekt. [[Användarstudie]] och [[Identifiering av krav]] är redan genomfört och finns dokumenterat i designuppdrag.
-
-- Generera flera olika lösningsförslag.
-- Utvärdera lösningsförslagen.
-- Välj ett lösningsförslag och bearbeta det genom att skapa flera olika möjliga implementationer.
-- Utvärdera implementationerna genom att jämföra dem med varandra.
-
-## A: Litteraturgenomgång
-Läs och diskutera det kursmaterial som behövs för att genomföra uppgifterna i kursen. Två obligatoriska delar.
-
-### Individuell sammanfattning
-- [ ] Dela upp kursbokens kapitel mellan gruppmedlemmarna.
-- [ ] Läs inledningen
-- [ ] Läs din del.
-- [ ] Sammanfatta din del på 500 -- 1000 ord. Ha med nyckelbegrepp, verktyg och metoder. Skriv namn, gruppnummer och vilken del som sammanfattades högst upp.
-- [ ] Skriv ut sammanfattinngen och ta med till det schemalagda tillfället. Lämna utskriften till seminarieledaren. Om distans, lämna in på Lisam senast innan seminariestart.
-
-### Gemensam gruppdiskussion av innehållet
-Seminarium med obligatorisk närvaro.
-- [ ] Varje person: presentera (kort) viktiga punkter för resten av gruppen. Max 5 minuter per person.
-- [ ] Titta på instruktionerna för U1B, U2A, U2B.
-- [ ] Identifiera var och när dom olika metoderna och begreppen som ni läst om är lämpliga att använda i U1 och U2.
-- [ ] Redovisa detta på seminariet enligt seminarieledarens instruktioner.
-
-## B: Koncept, bearbetning
-
-## C: Valfri del för högre betyg