# Interaktiv design ```toc ``` ## Föreläsning 1 #todo ## Föreläsning 2 2022-01-21 - [[användarstudie]] - [[persona]] - [[scenario]] - [[tddd60|uppgift 1]] uppgift 1 litteraturgenomgången dela upp litteraturen, läs, summera seminarium: obligatorisk närvaro. distans jobbar både inom gruppen och inom handledargruppen (5-6 grupper) konceptfasen välj designuppdrag på kurshemsidan lektion för konceptgenerering (kallelse nästa vecka) lägg inte på extra arbete i slutet om någon inte är med. var med i alla steg. hör av oss om någon inte närvarar. schemalagda tillfällen är mest så det ska finnas gemensamma tider alla är närvarande uppdelning om alla är närvarande ## Uppgift 1 Två och en halv iteration i ett designprojekt. [[Användarstudie]] och [[Identifiering av krav]] är redan genomfört och finns dokumenterat i designuppdrag. - Generera flera olika lösningsförslag. - Utvärdera lösningsförslagen. - Välj ett lösningsförslag och bearbeta det genom att skapa flera olika möjliga implementationer. - Utvärdera implementationerna genom att jämföra dem med varandra. ### A: Litteraturgenomgång Läs och diskutera det kursmaterial som behövs för att genomföra uppgifterna i kursen. Två obligatoriska delar. #### Individuell sammanfattning - [ ] Dela upp kursbokens kapitel mellan gruppmedlemmarna. - [ ] Läs inledningen - [ ] Läs din del. - [ ] Sammanfatta din del på 500 -- 1000 ord. Ha med nyckelbegrepp, verktyg och metoder. Skriv namn, gruppnummer och vilken del som sammanfattades högst upp. - [ ] Skriv ut sammanfattinngen och ta med till det schemalagda tillfället. Lämna utskriften till seminarieledaren. Om distans, lämna in på Lisam senast innan seminariestart. #### Gemensam gruppdiskussion av innehållet Seminarium med obligatorisk närvaro. - [ ] Varje person: presentera (kort) viktiga punkter för resten av gruppen. Max 5 minuter per person. - [ ] Titta på instruktionerna för U1B, U2A, U2B. - [ ] Identifiera var och när dom olika metoderna och begreppen som ni läst om är lämpliga att använda i U1 och U2. - [ ] Redovisa detta på seminariet enligt seminarieledarens instruktioner. ### B: Koncept, bearbetning ### C: Valfri del för högre betyg