blob: 634ac644be70a2b70f470bbe43af24674b2d39de (
plain) (
blame)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
|
# Interaktiv design
```toc
```
## Föreläsning 1
#todo
## Föreläsning 2
2022-01-21
- [[användarstudie]]
- [[persona]]
- [[scenario]]
- [[tddd60|uppgift 1]]
uppgift 1
litteraturgenomgången
dela upp litteraturen, läs, summera
seminarium: obligatorisk närvaro. distans
jobbar både inom gruppen och inom handledargruppen (5-6 grupper)
konceptfasen
välj designuppdrag på kurshemsidan
lektion för konceptgenerering (kallelse nästa vecka)
lägg inte på extra arbete i slutet om någon inte är med. var med i alla steg. hör av oss om någon inte närvarar.
schemalagda tillfällen är mest så det ska finnas gemensamma tider alla är närvarande
uppdelning om alla är närvarande
## Uppgift 1
Två och en halv iteration i ett designprojekt. [[Användarstudie]] och [[Identifiering av krav]] är redan genomfört och finns dokumenterat i designuppdrag.
- Generera flera olika lösningsförslag.
- Utvärdera lösningsförslagen.
- Välj ett lösningsförslag och bearbeta det genom att skapa flera olika möjliga implementationer.
- Utvärdera implementationerna genom att jämföra dem med varandra.
### A: Litteraturgenomgång
Läs och diskutera det kursmaterial som behövs för att genomföra uppgifterna i kursen. Två obligatoriska delar.
#### Individuell sammanfattning
- [ ] Dela upp kursbokens kapitel mellan gruppmedlemmarna.
- [ ] Läs inledningen
- [ ] Läs din del.
- [ ] Sammanfatta din del på 500 -- 1000 ord. Ha med nyckelbegrepp, verktyg och metoder. Skriv namn, gruppnummer och vilken del som sammanfattades högst upp.
- [ ] Skriv ut sammanfattinngen och ta med till det schemalagda tillfället. Lämna utskriften till seminarieledaren. Om distans, lämna in på Lisam senast innan seminariestart.
#### Gemensam gruppdiskussion av innehållet
Seminarium med obligatorisk närvaro.
- [ ] Varje person: presentera (kort) viktiga punkter för resten av gruppen. Max 5 minuter per person.
- [ ] Titta på instruktionerna för U1B, U2A, U2B.
- [ ] Identifiera var och när dom olika metoderna och begreppen som ni läst om är lämpliga att använda i U1 och U2.
- [ ] Redovisa detta på seminariet enligt seminarieledarens instruktioner.
### B: Koncept, bearbetning
### C: Valfri del för högre betyg
|