summaryrefslogtreecommitdiffstats
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--Dokument/Designspec/display-mockup.tex0
-rw-r--r--Dokument/Designspec/events.tex2
-rw-r--r--Dokument/Designspec/events/start.tex0
-rw-r--r--Dokument/Designspec/root.tex4
-rw-r--r--Dokument/Designspec/system.tex27
5 files changed, 31 insertions, 2 deletions
diff --git a/Dokument/Designspec/display-mockup.tex b/Dokument/Designspec/display-mockup.tex
new file mode 100644
index 0000000..e69de29
--- /dev/null
+++ b/Dokument/Designspec/display-mockup.tex
diff --git a/Dokument/Designspec/events.tex b/Dokument/Designspec/events.tex
new file mode 100644
index 0000000..e6e1c9b
--- /dev/null
+++ b/Dokument/Designspec/events.tex
@@ -0,0 +1,2 @@
+\input{off-circuit}
+\input{start}
diff --git a/Dokument/Designspec/events/start.tex b/Dokument/Designspec/events/start.tex
new file mode 100644
index 0000000..e69de29
--- /dev/null
+++ b/Dokument/Designspec/events/start.tex
diff --git a/Dokument/Designspec/root.tex b/Dokument/Designspec/root.tex
index df10c0c..816e15b 100644
--- a/Dokument/Designspec/root.tex
+++ b/Dokument/Designspec/root.tex
@@ -69,7 +69,9 @@
\input{syfte}
\input{system}
-\input{events/off-circuit}
+\input{events}
+\input{display-mockup}
+
\end{document}
diff --git a/Dokument/Designspec/system.tex b/Dokument/Designspec/system.tex
index e895355..b93454b 100644
--- a/Dokument/Designspec/system.tex
+++ b/Dokument/Designspec/system.tex
@@ -21,7 +21,32 @@ själva bilkörningen medan det andra systemet kontrollerar displayen.
\subsubsection{Primära beräkningar}
De primära beräkningarna är de beräkningar som beror direkt på tillgänglig
- information.
+ information. Eftersom indatan enbart består av bilens position är bilens
+ hastighet genom det förra segmentet den enda informationen som direkt beror
+ på indata.
+ \subsubsection{Sekundära beräkningar}
+
+ Den första beräkningen som görs är bilens nuvarande position. Detta görs med
+ hjälp av en intern bild av banan och vetskapen om vilken hastighet bilen
+ önskas ha. Sedan räknas den position som bäst gör att bilen klarar den satta
+ varvtiden ut. För att räkna ut den beaktas enbart den nuvarande tiden och
+ (om gemensam målgång är aktiverat) positionen av den andra bilen. Steget
+ efter är att räkna ut den mest rimliga optimala situationen som beaktar hur
+ lång tid det är kvar på det nuvarande varvet. I början av varvet görs alltså
+ inte lika drastiska hastighetsändringar som mot slutet.
+
+ Det sista som händer är när informationen om bilens och banans skick används
+ för att räkna ut vilket spänningspådrag som krävs för att få bilen att nå
+ den hastighet och position som krävs.
+
+ \subsubsection{Utförande}
+
+ I utförandet skickas det nya spänningspådraget till banorna.
\subsection{Delsystem B: Display}
+
+ Displayen ter sig enklare än delsystem A. Under körning ska, om ett nytt varv
+ påbörjats, den senaste varvtiden och varvnumret skickas till displayen. Om
+ stopp-knappen har tryckts ned ska systemet hoppa till resultat-skärmen och om
+ inte så ska det fortsätta.