From 4ab6065748aae1c0399d00bcc509671d7c1395cb Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Alexander Tuneskog Date: Mon, 2 Dec 2019 14:16:15 +0100 Subject: =?UTF-8?q?=C3=84ndrade=20sm=C3=A5stavfel?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex | 4 ++-- 1 file changed, 2 insertions(+), 2 deletions(-) diff --git a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex index aa8fa25..49f4f49 100644 --- a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex +++ b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex @@ -41,7 +41,7 @@ Efter positionsberäkningen beräknas det gaspådrag som skall sättas till bana funktioner, \texttt{get\_new\_v} och \texttt{get\_new\_u}. I \texttt{get\_new\_v} används bilens nuvarande postition (\texttt{car.postition}) -och hastihetskartan (\texttt{car.map}). I \texttt{car.map} finns en +och hastighetskartan (\texttt{car.map}). I \texttt{car.map} finns en hastighetsparameter för varje \texttt{car.position}, denna retuneras av funktionen och sparas i \texttt{car.v}. @@ -59,7 +59,7 @@ varvtiden utifrån hur lång tid varvet har tagit än så länge, se REFERENS!. Om bilen är inne på sitt första varv görs uppskattningen endast utifrån förra segmentet \texttt{car.forcasts\_naive} och om första varvet är avslutat använder den i stället \texttt{car.forcasts} som kollar på hela varvtiden -fram till och med nu. Detta görs efter segment 4 och 8. Desutom används den +fram till och med nu. Detta görs efter segment 4 och 8. Dessutom används den faktiska varvtiden när bilen passerar mål (från varv 2 och frammåt). Sedan jämförs denna uppskattade varvtid med referenstiden (\texttt{car.ref\_time}) -- cgit v1.2.1