From 966c44e6193d2a9beb0dd13218bce96f4e4cef80 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Alexander Tuneskog Date: Mon, 2 Dec 2019 18:42:50 +0100 Subject: =?UTF-8?q?=C3=84ndrade=20stavfel=20i=20positionen?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex | 2 +- 1 file changed, 1 insertion(+), 1 deletion(-) diff --git a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex index 2892d04..7442a53 100644 --- a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex +++ b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex @@ -30,7 +30,7 @@ Sedan beräknas positionen, i meter från målgivaren, med funktionen \texttt{get\_position()}. Den använder den ungefärliga hastigheten \texttt{v} beräknad av \texttt{approx\_v()} och tiden \texttt{t} sedan denna beräkning gjordes senast (en programcykel, se \ref{sec:system:korning:cykel}) och beräknar med $s = v \cdot t$ den sträcka som bilen har åkt. Sedan adderas denna -med förra kända postionen och returneras i \texttt{car.position}. Denna +med förra kända positionen och returneras i \texttt{car.position}. Denna \emph{beräknade} position tas också fram när en givare har passerats, då skrivs den över med \emph{givarpositionen} men används i stället för att detektera missade givare. Se \ref{sec:missade givare}. \subsubsection{Gaspådrag} -- cgit v1.2.1