summaryrefslogtreecommitdiffstats
diff options
context:
space:
mode:
authorAlexander Tuneskog <aletu130@student.liu.se>2019-12-03 14:00:21 +0100
committerAlexander Tuneskog <aletu130@student.liu.se>2019-12-03 14:00:21 +0100
commit0afdcd4a50f6d6454ac9ea4e5c4dc5198c9451e1 (patch)
tree784babff8daf36b109bb61103b0a04d76a2b0f59
parent0a71a528d8172288fdba401b669cd8d40a6e169d (diff)
downloadtfyy51-0afdcd4a50f6d6454ac9ea4e5c4dc5198c9451e1.tar.gz
Ändrade stavfel
-rw-r--r--Dokument/Teknisk Dokumentation/text/02-system.tex4
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/02-system.tex b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/02-system.tex
index b1df599..e1c2107 100644
--- a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/02-system.tex
+++ b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/02-system.tex
@@ -3,7 +3,7 @@
Runt om bilbanan finns 9 givare som skickar en signal när en bil passerar under
dem. En av givarna kallas målgivaren vars signal går att skilja från övriga
-givare och således passar som en markör om när ett nytt varv inleds. Givarna
+givare och således passar som en markör när ett nytt varv inleds. Givarna
delar in banan i nio delar, kallade segment. Dessa segment har i sin tur delats
in i totalt 80 delsegment där ett delsegment motsvarar en fysisk bit av banan.
För vardera bana och delsegment har ett värde på önskad spänningstillförsel till
@@ -12,7 +12,7 @@ av banan behöver olika mycket spänningstillförsel för samma hastighet och de
eftersom bilarna vid vissa delar av banan inte kan åka lika snabbt som vid andra
delar av banan för att inte riskera att åka av.
-Centralt för systemet är dels den karta som beskrivs ovan och dels en
+Centralt för systemet är den karta som beskrivs ovan samt en
modifierare som beror på köregenskaperna för den nuvarande bilen. Det
modifierande värdet kallas bilens \emph{konstant}. Denna konstant varierar
beroende på hur mycket spänning en viss bil behöver för att nå en viss