diff options
| author | Gustav Sörnäs <gusso230@student.liu.se> | 2019-12-12 16:33:49 +0100 |
|---|---|---|
| committer | Gustav Sörnäs <gusso230@student.liu.se> | 2019-12-12 16:33:49 +0100 |
| commit | d3af460321f3e54fd500ec49b1f94b850386087f (patch) | |
| tree | 6524e32a13ec939ad3be821642c0bc6ded69af11 | |
| parent | 9ac35ef6a9efbe1f00c5943145cbfa1101af53ed (diff) | |
| download | tfyy51-d3af460321f3e54fd500ec49b1f94b850386087f.tar.gz | |
Smärre ändring
| -rw-r--r-- | Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex | 4 |
1 files changed, 2 insertions, 2 deletions
diff --git a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex index 7dfc5e5..d5aba90 100644 --- a/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex +++ b/Dokument/Teknisk Dokumentation/text/system/03-korning.tex @@ -55,8 +55,8 @@ positionen). Information om denna procedur finns i del~\ref{sec:missade givare}. \subsubsection{Gaspådrag} Efter positionsberäkningen beräknas spänningen som ska skickas till banan. Denna -fås genom att multiplicera en hastighetsparameter ($v$) som beror på var bilen -befinner sig med bilens konstant ($k$) enligt $u = kv$. +fås genom att multiplicera en hastighetsparameter ($v$, som beror på bilens +position) med bilens konstant ($k$) enligt $u = kv$. % Efter positionsberäkningen beräknas spänningen som ska skickas till banan. Först % används positionen för att välja en spänningsparameter. Denna finns i kartan som |
