summaryrefslogtreecommitdiffstats
diff options
context:
space:
mode:
authorAlbin <albwa833@student.liu.se>2019-10-14 10:16:37 +0200
committerAlbin <albwa833@student.liu.se>2019-10-14 10:16:37 +0200
commitde280b80c94e18b57b79b68937e4b54a91c9ff6a (patch)
treea317f0a40fd8850f1c6e95e58b4c3e060119388e
parentd9ffcf8b3978d88072a2b9ecb5bfb4b5b06a9146 (diff)
parent2e876771eacf22cced82759bff55d33cbe935ed2 (diff)
downloadtfyy51-de280b80c94e18b57b79b68937e4b54a91c9ff6a.tar.gz
Merge branch 'DesignSpec' of gitlab.liu.se:vehsys/tfyy51/yc4_2019 into DesignSpec
-rw-r--r--Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex2
1 files changed, 1 insertions, 1 deletions
diff --git a/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex b/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex
index 3cb9700..651d60f 100644
--- a/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex
+++ b/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex
@@ -7,7 +7,7 @@ identifiera vilken konstant en bil behöver, det andra momentet är att optimera
gemensam varvtid och det tredje är att optimera den valda varvtiden.
-För att identifiera en bilkonstant börjar programmet med att välja den lägsta spänningen som är möjlig vid starten (dvs utgå från en kall bana samt den bil som kräver mest spänning för att få den till att rulla). Efter första givaren är det möjligt att räkna ut hastigheten //samt ta fram en bil-konstant för första segmentet som kan användas för uppskattning av position//. Det är också möjligt att se om bilen ligger efter eller kör enligt tid (dvs programmet utgår från uppmätta snitt-tider från tidigare mätdata när bilarna har hållt sig enligt tidsplanen). Om bilen ligger efter kommer spänningen öka succesivt tills bilen har nått den önskade tiden mellan segmenten för att uppnå önskad varvtid. När bilen ligger i fas kan en konstant räknas ut som bilen behöver.
+För att identifiera en bilkonstant börjar programmet med att välja den lägsta spänningen som är möjlig vid starten (dvs utgå från en kall bana samt den bil som kräver mest spänning för att få den till att rulla). Efter första givaren är det möjligt att räkna ut hastigheten samt ta fram en begynnelsekonstant för första segmentet som kan användas för uppskattning av position. Det är också möjligt att se om bilen ligger efter eller kör enligt tid (dvs programmet utgår från uppmätta snitt-tider från tidigare mätdata när bilarna har hållt sig enligt tidsplanen). Om bilen ligger efter kommer spänningen öka succesivt tills bilen har nått den önskade tiden mellan segmenten för att uppnå önskad varvtid. När bilen ligger i fas kan en konstant räknas ut som bilen behöver.
Under
kalibreringsvarven är det också viktigt att anpassa båda bilarnas varvtid med