summaryrefslogtreecommitdiffstats
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--Dokument/Designspec/events.tex2
-rw-r--r--Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex23
2 files changed, 1 insertions, 24 deletions
diff --git a/Dokument/Designspec/events.tex b/Dokument/Designspec/events.tex
index a62834c..08a3c7d 100644
--- a/Dokument/Designspec/events.tex
+++ b/Dokument/Designspec/events.tex
@@ -11,7 +11,7 @@ men som programmet fortfarande ska kunna hantera.
\subsection{Manuell körning} \input{events/manuell}
-\subsection{Kalibrering} \input{events/Kallibrering}
+\subsection{Kalibrering} \input{events/kalibrering}
\subsection{Hantering av olika bilar} \input{events/olika-bilar}
diff --git a/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex b/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex
deleted file mode 100644
index 8cd28c4..0000000
--- a/Dokument/Designspec/events/Kallibrering.tex
+++ /dev/null
@@ -1,23 +0,0 @@
-För att optimera bilarnas körning och varvtid kommer bilarna behöva kalibreras.
-Enligt kravsspecifikationens punkt 22 får det inte köras fler än 5
-kalibreringsvarv innan kraven 20 och 21 måste vara uppfyllda.
-
-Kalibreringsvarven behöver ta hänsyn till tre moment. Det första är att
-identifiera vilken konstant en bil behöver, det andra är att optimera för
-gemensam varvtid och det tredje är att optimera den valda varvtiden.
-
-För att identifiera en bilkonstant börjar programmet med att välja den lägsta
-spänningen som är möjlig vid starten. Efter första givaren är det möjligt att
-räkna ut hastigheten samt ta fram en begynnelsekonstant för första segmentet
-som kan användas för uppskattning av position. Det är också möjligt att se om
-bilen ligger efter eller kör enligt tid genom att jämföra med tidigare mätdata.
-Om bilen ligger efter kommer spänningen ökas succesivt tills bilen har nått den
-önskade tiden mellan segmenten för att uppnå önskad varvtid. När bilen ligger i
-fas kan den konstant som krävs för den nuvarande bilen räknas ut.
-
-Under kalibreringsvarven är det också viktigt att anpassa båda bilarnas varvtid
-mot varandra. Om båda bilarna har en varvtid som är långsammare än den
-förväntade hastigheten ska programmet optimera för en gemensam varvtid före den
-valda varvtiden. Med funktioner ska programmet också kunna optimera för både
-gemensam och vald varvtid.
-